معرفی ظرفیتهای صنعتی استان مرکزی مهمترین وظیفه روابط عمومی صنایع است
توسط سردبیر: علیرضا کاظمی
بعد از ظهر ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: این استان قطب صنعتی کشور است و معرفی این ظرفیت وظیفه اصلی مدیران روابط عمومی صنایع خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی استانداری مرکزی؛ دومین نشست مدیران روابط عمومی صنایع استان مرکزی با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان روز دوشنبه در شرکت هپکو اراک برگزارشد.
در این نشست که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی و مدیرعامل شرکت هپکو نیز حضور داشتند، معرفی و بهرهگیری از ظرفیتهای عظیم بخش صنعت استان با اقدامات رسانهای مورد تأکید قرار گرفت.
محمد طالبی مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی صنعت را یکی از شاخصههای اصلی استان عنوان کرد و گفت: جایگاه استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور و مهد صنایع مادر بسیار برجسته و حائز اهمیت است لذا معرفی این ظرفیت وظیفه اصلی مدیران روابط عمومی صنایع است.
طالبی در ادامه افزود: رویکرد اصلی در حوزه روابط عمومیها توانمندسازی و سازماندهی تشکیلاتی است که این مهم از ابتدای سال جاری با جدیت دنبال میشود.
وی با تأکید بر پرهیز از کار جزیرهای و لزوم کار شبکهای در حوزه اطلاعرسانی، افزود: همافزایی، همدلی و ایجاد شبکه تعاملی توزیع محتوا بین روابط عمومیها و رسانهها از دیگر اهدافی است که با محوریت هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان و جمعی از فعالان رسانهای در حال پیگیری است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان مرکزی ضمن گلایه از عدم مستندسازی عملکرد و توفیقات سازمانی، اضافه کرد: با توجه به تأکید مجموعه شورای اطلاعرسانی دولت و تأکیدات استاندار محترم، ارزیابی مستمر روابط عمومیها در دستور کار قرار دارد.
طالبی، روابط عمومی را نبض تپنده سازمانها دانست و افزود: عملکرد روابط عمومی خلاصه در انعکاس خبر نیست بلکه روابط عمومیها باید نسبت به مأموریتهای سازمان و فعالیت دیگر بخشها اشراف داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی همچنین بر تولید محتوای تصویری هدفمند با محوریت صنایع مادر در راستای معرفی ظرفیتهای صنعتی استان تأکید کرد.
نقش روابط عمومیها در معرفی ظرفیت صنایع و تولیدات صنعتی
علی جودکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: هدفگذاری در جهت اطلاعرسانی یکپارچه در حوزه صنعت میتواند از مغفول ماندن پتانسیلهای صنعتی استان مرکزی جلوگیری کند و در این زمینه نقش فعال روابط عمومیهای صنایع بیش از پیش نمایانگر خواهد بود.
وی ادامه داد: با انجام کارهای تیمی، همگرایی و همافزایی در حوزههای مختلف صنعتی میتوانیم ضمن شناساندن ظرفیت واحدهای تولیدی استان، محصولات تولیدی را معرفی کنیم و این مهم تنها با استفاده از پتانسیلهای روابط عمومی صنایع قابل انجام است.
وی افزود: اردوهای راهیان پیشرفت از جمله برنامههای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم است که در استان مرکزی نیز حوزه جهاد تبیین با همکاری صنایع استان طی ۸ ماهه سال جاری بیش از ۲۱۰۰ دانشجو و دانش آموز از واحدهای صنعتی استان بازدید کردند.
در این نشست علیرضا کاظمی مدیرعامل شرکت هپکو اراک نیز تأکید کرد: باید از پتانسیل روابط عمومیها و رسانهها در شناساندن ظرفیتهای صنعتی به بهترین شکل بهره برداری کرد.