درحال بارگزاری

درحال بارگزاری

مطالب مرتبط
📦ایجاد دهکده لجستیک و بندر خشک، تبادلات تجاری استان مرکزی را توسعه می‌دهد

🔹کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ریاست استاندار و با حضور سایر اعضا برگزار شد.

استاندار:
🔸صادرات از جمله متغیرهای کلان اقتصاد کشور است و آمار واردات و صادرات استان تابع شرایطی است که صرفاً بر مبنای گزارش گمرکات قابل تحلیل نیست.

🔸بخش غیردولتی باید موانع عمده‌ای که در قالب کارگروه توسعه صادرات استان قابل حل هستند را با راهکار پیشنهادی مطرح و بخش دولتی نیز پس از بررسی کارشناسی، متناسب با این مسائل از کارگروه مصوبه بگیرد.

🔸سال گذشته مصوبه تأسیس مرکز لجستیک استان اخذ شده که اخیراً به دهکده ارتقا یافت و امیدواریم با شکل‌گیری این دهکده و بندر خشک در استان اتفاقات خوبی در حوزه تبادلات تجاری استان شکل بگیرد.

🔸در بخش صادرات استان در زمینه فرش و صنایع دستی، کشاورزی و در صنعت شاهد افزایش و در خام فروشی کاهش داشته‌ایم لذا باید با توجه به مزیت‌ها و موفقیت‌ها، مسیر رشد را با جدیت دنبال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
🔸با توجه به اینکه تجار نمی‌توانند به تنهایی به بازار برخی کشورها ورود کنند لذا اتاق بازرگانی و سازمان صمت باید به دنبال ایجاد و تقویت کنسرسیوم‌های صادراتی باشند.

🔹در این نشست ضمن بررسی آخرین وضعیت تبادلات تجاری استان در نیمه نخست سال و موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات، همچنین آمادگی برای برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات و برگزاری نمایشگاه صنعت استان، ارزیابی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

#استان_مرکزی 
#توسعه_صادرات

دوشنبه ۱۰ مهرماه
📦ایجاد دهکده لجستیک و بندر خشک، تبادلات تجاری استان مرکزی را توسعه می‌دهد 🔹کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ریاست استاندار و با حضور سایر اعضا برگزار شد. استاندار: 🔸صادرات از جمله متغیرهای کلان اقتصاد کشور است و آمار واردات و صادرات استان تابع شرایطی است که صرفاً بر مبنای گزارش گمرکات قابل تحلیل نیست. 🔸بخش غیردولتی باید موانع عمده‌ای که در قالب کارگروه توسعه صادرات استان قابل حل هستند را با راهکار پیشنهادی مطرح و بخش دولتی نیز پس از بررسی کارشناسی، متناسب با این مسائل از کارگروه مصوبه بگیرد. 🔸سال گذشته مصوبه تأسیس مرکز لجستیک استان اخذ شده که اخیراً به دهکده ارتقا یافت و امیدواریم با شکل‌گیری این دهکده و بندر خشک در استان اتفاقات خوبی در حوزه تبادلات تجاری استان شکل بگیرد. 🔸در بخش صادرات استان در زمینه فرش و صنایع دستی، کشاورزی و در صنعت شاهد افزایش و در خام فروشی کاهش داشته‌ایم لذا باید با توجه به مزیت‌ها و موفقیت‌ها، مسیر رشد را با جدیت دنبال کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار: 🔸با توجه به اینکه تجار نمی‌توانند به تنهایی به بازار برخی کشورها ورود کنند لذا اتاق بازرگانی و سازمان صمت باید به دنبال ایجاد و تقویت کنسرسیوم‌های صادراتی باشند. 🔹در این نشست ضمن بررسی آخرین وضعیت تبادلات تجاری استان در نیمه نخست سال و موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات، همچنین آمادگی برای برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات و برگزاری نمایشگاه صنعت استان، ارزیابی و تصمیمات لازم اتخاذ شد. #استان_مرکزی #توسعه_صادرات دوشنبه ۱۰ مهرماه
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مرکزی:
موانع اجرای قرارداد ۷۲ میلیون یورویی شرکت صنایع آذرآب اراک با شرکت‌های پیمانکار سازمان انرژی اتمی، از طریق پیگیری استانداری و دستگاه‌های متولی این استان برداشته شد.

میرزاخانی افزود: در خصوص انعقاد قرارداد شرکت صنایع آذرآب با سازمان انرژی اتمی، مدیران شرکت پس از دریافت برنامه زمان‌بندی اجرای قراردادها آماده فعالیت و همکاری با شرکت روسی هستند.

وی اظهار داشت: ۱۴ قرارداد در بازه‌های زمانی متفاوت با پیمانکارهای سازمان انرژی اتمی منعقد شده است. در این راستا اولویت اجرای قراردادها را طرف روسی تعیین می‌کند تا تعهدات، انجام شده تلقی شود.

میرزاخانی با بیان اینکه وضعیت کنونی شرکت صنایع آذراب روال عادی دارد و کارگران نیز مشغول به کار هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت موافقت سهامدار، موضوع افزایش سرمایه و تغییر سهامدار در راستای بهبود وضعیت شرکت در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مرکزی: موانع اجرای قرارداد ۷۲ میلیون یورویی شرکت صنایع آذرآب اراک با شرکت‌های پیمانکار سازمان انرژی اتمی، از طریق پیگیری استانداری و دستگاه‌های متولی این استان برداشته شد. میرزاخانی افزود: در خصوص انعقاد قرارداد شرکت صنایع آذرآب با سازمان انرژی اتمی، مدیران شرکت پس از دریافت برنامه زمان‌بندی اجرای قراردادها آماده فعالیت و همکاری با شرکت روسی هستند. وی اظهار داشت: ۱۴ قرارداد در بازه‌های زمانی متفاوت با پیمانکارهای سازمان انرژی اتمی منعقد شده است. در این راستا اولویت اجرای قراردادها را طرف روسی تعیین می‌کند تا تعهدات، انجام شده تلقی شود. میرزاخانی با بیان اینکه وضعیت کنونی شرکت صنایع آذراب روال عادی دارد و کارگران نیز مشغول به کار هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت موافقت سهامدار، موضوع افزایش سرمایه و تغییر سهامدار در راستای بهبود وضعیت شرکت در دستور کار قرار می‌گیرد.
بستن