درحال بارگزاری

درحال بارگزاری

مطالب مرتبط
هدفِ ایجاد کنسرسیوم صنایع دریایی استان مرکزی، استفاده از ظرفیت‌های ژئواکونومیک استان است

🔹 نشست مشترک اعضای انجمن پیشگامان صنعت و کنسرسیوم صنایع دریایی استان مرکزی با حضور استاندار برگزار شد.
🔸دکتر مخلص‌الائمه، در این نشست با بیان اینکه از ابتدای تأسیس استان نگاه خاصی به ظرفیت‌های این استان وجود داشته است، اظهار کرد: موقعیت ژئواکونومیک استان در کشور خاص است و باید از این ظرفیت استفاده شود.
🔸وی ادامه داد: ایجاد کنسرسیوم صنایع دریایی با این نیت بوده که بتوانیم ظرفیت‌های استان را به هم ملحق کنیم و با یک هم‌افزایی، چند گام بزرگ برداریم ضمن اینکه کنسرسیوم کمک می‌کند تا یک نگاه راهبردی به بخش صنعت استان تسری پیدا کند.
🔸استاندار مرکزی اضافه کرد: یکی از موضوعات اصلی کنسرسیوم، بحث اقتصاد دریامحور است که زمینه کار آن در حوزه صنعت استان وجود دارد و بستر همکاری با نیروی دریایی راهبردی ارتش فراهم شده است.
🔸مخلص‌الائمه ظرفیت‌های پارک لجستیک را بستری برای فعالیت کنسرسیوم عنوان کرد و افزود: این پارک ظرفیت اقتصادی بزرگی برای بخش صنعت، خدمات و تجارت است و در تلاش هستیم منافع اقتصادی آن را بین همه صنایع استان تقسیم کنیم.
🔸استاندار مرکزی تصریح کرد: بسیاری از صنایع شاخص و پیشران استان که با معضلات پیچیده مواجه بودند به سمت ایجاد اشتغال جدید حرکت کرده‌اند و پیوستگی شرکت‌های بزرگ و متوسط نشان می‌دهد صنعت استان یک مسیر رو به رشد را می‌پیماید.
🔹در این نشست همچنین جمعی از اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
هدفِ ایجاد کنسرسیوم صنایع دریایی استان مرکزی، استفاده از ظرفیت‌های ژئواکونومیک استان است 🔹 نشست مشترک اعضای انجمن پیشگامان صنعت و کنسرسیوم صنایع دریایی استان مرکزی با حضور استاندار برگزار شد. 🔸دکتر مخلص‌الائمه، در این نشست با بیان اینکه از ابتدای تأسیس استان نگاه خاصی به ظرفیت‌های این استان وجود داشته است، اظهار کرد: موقعیت ژئواکونومیک استان در کشور خاص است و باید از این ظرفیت استفاده شود. 🔸وی ادامه داد: ایجاد کنسرسیوم صنایع دریایی با این نیت بوده که بتوانیم ظرفیت‌های استان را به هم ملحق کنیم و با یک هم‌افزایی، چند گام بزرگ برداریم ضمن اینکه کنسرسیوم کمک می‌کند تا یک نگاه راهبردی به بخش صنعت استان تسری پیدا کند. 🔸استاندار مرکزی اضافه کرد: یکی از موضوعات اصلی کنسرسیوم، بحث اقتصاد دریامحور است که زمینه کار آن در حوزه صنعت استان وجود دارد و بستر همکاری با نیروی دریایی راهبردی ارتش فراهم شده است. 🔸مخلص‌الائمه ظرفیت‌های پارک لجستیک را بستری برای فعالیت کنسرسیوم عنوان کرد و افزود: این پارک ظرفیت اقتصادی بزرگی برای بخش صنعت، خدمات و تجارت است و در تلاش هستیم منافع اقتصادی آن را بین همه صنایع استان تقسیم کنیم. 🔸استاندار مرکزی تصریح کرد: بسیاری از صنایع شاخص و پیشران استان که با معضلات پیچیده مواجه بودند به سمت ایجاد اشتغال جدید حرکت کرده‌اند و پیوستگی شرکت‌های بزرگ و متوسط نشان می‌دهد صنعت استان یک مسیر رو به رشد را می‌پیماید. 🔹در این نشست همچنین جمعی از اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
دستور رئیس جمهور برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های واگن‌سازی داخلی

🔹جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در سال جاری، به ریاست استاندار، با حضور نمایندگان خانه ملت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی برگزار شد. 

استاندار:
🔸به دستور ریاست جمهور مقرر شد تقاضای داخلی برای تهیه واگن‌های مترو که عمدتاً مربوط به شهرداری تهران است نیز بین همه شرکت‌های واگن‌سازی در کشور به نسبت متناسب و صحیح توزیع شود تا به همان نسبت که خرید از خارج از کشور انجام می‌شود به همان نسبت سفارش داخلی نیز انجام شود و از انحصار تقاضا تنها برای یک شرکت اجتناب شود، همچنین ظرفیت تولید داخل فعال شود.

🔸نگرانی از رهاسازی و عدم استفاده از ظرفیت واگن‌سازی بود که با این تصمیم، برطرف و نیاز خطوط مترو تهران با تولیدات با کیفیت داخلی تامین می‌شود.‌

🔸ضربه‌ای که در دوران خصوصی‌سازی با خیانت و فساد به هپکو وارد شد هنوز جبران نشده اما رکورد تحویل همزمان ماشین‌آلات به متقاضیان شکسته شده که نشان دهنده حرکت شرکت در مسیر درست است.

🔸وضعیت نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش در تأمین نیروی کار مطلوب نیست و روند آموزش در دانشگاه‌ها، تأمین کننده نیروی کار ماهر نیست هرچند افراد جویای کار هم اکثراً به دنبال کار و استخدام در بخش دولتی هستند که البته محدودیت‌هایی در این بخش وجود دارد.

🔸بعد از سال‌ها شرکت‌های صنعتی مجدد بورسیه دانشجوها در استان مرکزی را آغاز کردند که ایده بسیار خوب و ارزشمندی است.
دستور رئیس جمهور برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های واگن‌سازی داخلی 🔹جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در سال جاری، به ریاست استاندار، با حضور نمایندگان خانه ملت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی برگزار شد. استاندار: 🔸به دستور ریاست جمهور مقرر شد تقاضای داخلی برای تهیه واگن‌های مترو که عمدتاً مربوط به شهرداری تهران است نیز بین همه شرکت‌های واگن‌سازی در کشور به نسبت متناسب و صحیح توزیع شود تا به همان نسبت که خرید از خارج از کشور انجام می‌شود به همان نسبت سفارش داخلی نیز انجام شود و از انحصار تقاضا تنها برای یک شرکت اجتناب شود، همچنین ظرفیت تولید داخل فعال شود. 🔸نگرانی از رهاسازی و عدم استفاده از ظرفیت واگن‌سازی بود که با این تصمیم، برطرف و نیاز خطوط مترو تهران با تولیدات با کیفیت داخلی تامین می‌شود.‌ 🔸ضربه‌ای که در دوران خصوصی‌سازی با خیانت و فساد به هپکو وارد شد هنوز جبران نشده اما رکورد تحویل همزمان ماشین‌آلات به متقاضیان شکسته شده که نشان دهنده حرکت شرکت در مسیر درست است. 🔸وضعیت نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش در تأمین نیروی کار مطلوب نیست و روند آموزش در دانشگاه‌ها، تأمین کننده نیروی کار ماهر نیست هرچند افراد جویای کار هم اکثراً به دنبال کار و استخدام در بخش دولتی هستند که البته محدودیت‌هایی در این بخش وجود دارد. 🔸بعد از سال‌ها شرکت‌های صنعتی مجدد بورسیه دانشجوها در استان مرکزی را آغاز کردند که ایده بسیار خوب و ارزشمندی است.
بستن