Portal_background_image

استاندار تاكيد كرد: نقش موثر شوراي مهارت در ساماندهي آموزشهاي مهارتي بر اساس نياز هاي استان

آقازاده استاندار مرکزی در اولین نشست شورای مهارت استان که با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در استانداری برگزار شد، گفت: تشکیل شورای مهارت در استان یکی از نیازها بود که می تواند در ساماندهی آموزش های مهارتی بر اساس نیازهای استان نقش موثری ایفا نماید.

آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در استان  و تعميم آن به واحدهاي بزرگ و كوچك به عنوان يك استان صنعتي و داراي سابقه كارآفريني، شاهد آغاز فعاليت شوراي مهارت در استان هستيم .

استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت آموزش فنی و حرفه ای از چند دهه قبل در این استان وجود داشته و امکانات خوبی در این راستا ایجاد شده اما بسیاری از مردم و به ویژه جوانان آشنایی لازم در خصوص ارائه این آموزش ها را ندارند.

آقازاده ابراز کرد: آموزش هاي فني و حرفه اي بايد به داخل مدارس راه يابد و دانشجويان در كنار مباحث تئوري به مباحث عملي  نیز  مسلح شوند تا بتوانند از رشته تحصيلي خود بهره برداري اجرايي كنند .

استاندار مركزی گفت: كميته امداد خودكفايي مددجويان خود را به عنوان يك هدف دنبال مي كند  و آموزش هاي فني و حرفه اي می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد.

آقازاده تصريح كرد: آموزش های مهارتی در روستاها و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : براي توسعه مشاغل پايدار در استان مي توان شاخه های فني و حرفه اي را به روستاها برد و افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي را در نظر گرفت، مهارت آموزي را توسعه بخشيد و با توجه به امكانات و تسهيلات در جهت حفظ جمعيت روستايي و ارتقاي اقتصاد و اشتغال روستايي اقدام كرد .

وی گفت: شورای مهارت در استان مرکزی باید پایه گذار فعالیت های مناسبی در رشته های مختلف باشد.

استاندار مرکزی افزود: دبیرخانه شورای مهارت در استان مرکزی هر چه سریعتر با مسئولیت اداره کل فنی و حرفه ای تشکیل شود.

آقازاده گفت: این شورا تا پایان سال جاری باید 2 نشست با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی برگزار کند.

پاک سرشت رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز  گفت: آموزش های مهارتی به عنوان یک راهبرد درون زای توسعه، نقش موثری در رفع فقر دارد.

وی افزود: آموزش های مهارتی خلاء توسعه پایدار را رفع می کند و کمبود جامعه در خصوص نیروی کار، بازدهی و بهره وری نیروی اشتغال را نیز جبران می کند.

وی بیان کرد: آموزش های مهارتی در کشورهایی که از بحث توسعه سبقت گرفته اند به عنوان کلیدی ترین ابزار اصلاح فرایند توسعه، مطرح است.

معاون وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آموزش در کشور آنچنان که باید نتوانسته اثربخشی خود را نشان دهد که مصداق آن وجود فارغ التحصیلان بیکار است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: تصور از آموزش مهارتی در کشور آن است که این آموزش ها صرفا مربوط به افرادی است که نمی توانند به دانشگاه راه یابند و باید به نوعی سرگرم شوند و این نقص فرهنگی آسیب های خانمان براندازی داشته است.

پاک سرشت بیان کرد: باید این تصور در جامعه اصلاح شود و این مهم به عنوان نخستین ماموریت در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش های مهارتی علمی است که به توسعه کمک می کند و منجر به ایجاد ثروت می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: شورای مهارت وظیفه و رسالت خطیری در ارائه آموزش های مهارتی دارد و این شورا مربوط به آموزش فنی و حرفه ای نیست و در حوزه برنامه ریزی آموزش مهارتی استان ها فعالیت می کند.

پاک سرشت بیان کرد: ایجاد هماهنگی بین تمام ارائه دهندگان آموزش های مهارتی، جهت دهی به اهداف برنامه های آموزشی ارائه شده، استفاده بهینه از منابع و امکانات دستگاه های مداخله گر در امر مهارت آموزی و بهبود آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین و ظرفیت سازی در منطقه از مهمترین اهداف این شورا است.

وی، تقویت، توسعه و انسجام و هماهنگی جهت حضور بخش غیردولتی، آینده پژوهی مشاغل مورد نیاز، ایجاد عدالت آموزشی، ترویج و توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی و مدیریت ساماندهی پتانسیل و ظرفیت های موجود را از دیگر اهداف شورای مهارت بیان کرد.


دسته بندی

معاون اداره کل روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه















    مطالب اختصاصی




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها