Portal_background_image

استاندار: توسعه كشور در گروي تربيت نيروي انساني كارآمد است/در نظام آموزشي مهارت آموزي جايگزين حافظه محوري شود

زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و در محل بیت ایشان برگزار شد، بر توجه به مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی کارآمد در نظام آموزشی تاکید کرد.

استاندار مرکزی گفت: حافظه محوری بودن آموزش و پرورش ضربه های جبران ناپذیری را بر پیکره صنعت و تولید کشور وارد کرده که این مهم باید در سند تحول بنیادین به کلی اصلاح شود. 

زمانی قمی افزود: نداشتن مهارت وجه مشترک همه بیکاران در نقاط مختلف کشور است و این فاجعه در نتیجه تمرکز آموزش و پرورش به مقوله آموزش نظری محض است.

استاندار مرکزی ابراز کرد: نظام آموزشی ما برای  تربیت نیروی انسانی ماهر ، خلق ثروت، اشتغال، کارآفرینی و اداره جامعه ساخته نشده است بلکه اکثر جوانان ما انتظارشان از اشتغال به استخدام درآمدن دولت و پشت میز نشینی است .

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اعتقادی و اخلاقی از قبیل دوگانگی شخصیتی که بعنوان یک بیماری خطرناک است  و باید درمان شود  در نتیجه برنامه های غلط آموزش و پرورش است که در این سند سعی شده بنیان آموزش از ابتدا به گونه ای طراحی شود  که این نواقص را در آموزش و پرورش  رفع کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: آموزش‌های مدارس و دانشگاه باید به‌گونه‌ ای باشد که فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان نیروی انسانی ماهر نقش آفرینی داشته باشند و اقتصاد بیمار کشور را درمان و شرایط کشور را به سمت اهداف توسعه محور هدایتگری دهند. 

وی افزود: نفوذ دیدگاه های خاص در نظام آموزشی فرهنگ، تربیت و تکامل را در سطح خواسته های جناحی  و سیاسی تنزل می دهد که  این موضوع نیز باید در اسناد  آموزش و پرورش و آموزش عالی  مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فرهنگ و  تربیت جامعه چه دانش آموز و چه دانشجو بعنوان سرمایه های جامعه فراتر از سلایق  و نحله هاهستند و هر جریانی که در دولت روی کار باشد باید محکمات را رعایت کند چه درآموزش و پرورش و چه در آموزش عالی زیرا اینها منافع ملی ما هستند .

نماینده ولی فقیه در اتسان نیز اظهار کرد:  افزود: رویکرد آموزش و پرورش باید از برنامه های آموزشی محض جدا شود و با ایجاد روحیه خوداتکایی و کارآفرینی به منظور تقویت بسترهای اشتغال و در نهایت تولید گره بخورد. 

وی، توسعه پایدار در جامعه را نیازمند عملکرد موفق آموزش و پرورش دانست و گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید ضمن ارائه مطالب آموزش نظری مفید، نسبت به ارائه برنامه های آموزش عملی برای ایجاد اشتغال پایدار در آینده نیز اقدام کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: هنگامی که امیرکبیر، اصلاحات خود را در ایران آغاز کرد جامعه ژاپن دوران دیرین فئودالی را سپری می کرد و هیچ گونه خبری از تحولات و انقلاب علمی، صنعتی و دانش و آگاهی سده نوزده میلادی در ژاپن نبود. 

وی ادامه داد: پنج سال بعد از امیرکبیر میجی امپراتور ژاپن با سازماندهی بنیادین نظام آموزشی این کشور اصلاحات معروف خود را پایه گذاری کرد، اصلاحاتی که با صیقل یافتن در مسیر تاریخ ژاپن و با گذشت زمان چنان موثر واقع شد که ژاپن را به جایگاهی که امروز در صحنه بین الملل دارد رساند، بنابراین توسعه پایدار در کشور تنها با نظام آموزشی کارآمد، علم گرا و کارآفرین میسر می شود. 

وی ادامه داد: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با رویکرد خود اتکایی در جامعه اجرا شود و مسئولان دستگاه های اجرایی و اعضاء شورای فرهنگ عمومی نیز باید با تمام قوا آموزش و پرورش استان را در این عملیاتی کردن این مهم حمایت کنند. 

امام جمعه اراک بیان کرد: برای دستیابی به اهداف عالی در آموزش و پرورش باید سازماندهی در مدیریت واحدهای مختلف وزارتخانه براساس الگوی واحد به سازمان های وابسته به کل ادارات آموزش پرورش و مناطق و شهرستان‌ها با رویکرد جدید تعلیم و تربیت، در نظر گرفت. 

وی اضافه کرد: شکل گیری شخصیت نسل فردای ایران، در نظام آموزشی و به دست معلمان توانمند و خوش فکر است و باید اهدافی را که برای تعالی نظام و اقتدار کشور در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ترسیم شده با دقت عملیاتی کنند. 

گفتنی است در این نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان نیز سخنانی را بیان کردند.



معاون اداره کل روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه















    مطالب اختصاصی




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها