Portal_background_image

تبيين اهداف و وظايف دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي در راستای واگذاري بخش تصدي‌گري آمايش و صدور كارت های آمایش و اشتغال اتباع خارج

سيدمجتبي آل‌ياسين مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي از ارائه طرح جديد وزارت كشور با همکاری دیگر دستگاهها براي تمديد كارت‌هاي آمایش (شناسايي) اتباع بيگانه خبر داد و گفت: در اين راستا بر اساس مصوبه ابلاغي و در اجراي تصميمات كميسيون ساماندهي اتباع خارجي كشور، دفاتري تحت عنوان كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي از خردادماه سال جاري فعاليت خود را براي ارائه خدمات به اتباع خارجی آغاز نموده‌اند.
 

وي با اشاره به واگذاري بخش تصدي‌گري امور اقامت، اشتغال و ساير امور اداري مرتبط به دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي، افزود: در اين راستا به منظور آگاهي آن دسته از اتباع خارجي مشمول طرح مي‌رساند كه از اين پس مي‌بايست با مراجعه به اين دفاتر نسبت به انجام امور خود در خصوص اقامت، اشتغال و امور اداري و…اقدام نمايند.
آل‌ياسين با اشاره به دفاتر تاسيس‌شده در سطح استان مرکزی تصريح كرد: تاكنون در خصوص دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي، 2 دفتر در اراك، 2 دفتر در ساوه و 1 دفتر در دليجان که شهرستانهای مجاز استان برای حضور اتباع هستند بر اساس ضوابط مربوطه تاسيس گرديده است.
وي خاطرنشان ساخت: دفاتر كفالت اقامت، اشتغال و امور اداري اتباع خارجي در مقطع كنوني صرفا اتباع افغاني داراي اقامت قانوني دارای کارت آمایش را تحت پوشش قرار خواهند داد.
وي با بيان اينكه اتباع افغاني داراي گذرنامه حاوي رواديد يا اقامت معتبر و پناهندگان جمعي مشمول مراجعه به دفاتر كفالت مي‌باشند، خاطرنشان ساخت: اتباع و پناهندگان افغاني مي‌بايست با مراجعه به سايت www.samandehi-nobat.irنسبت به اخذ نوبت جهت مراجعه به دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي استان اقدام نمايند.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي گفت: اتباع و مهاجرين افغاني در استان صرفا مي‌بايست در يكي از شهرستان‌هاي اراك، ساوه و دليجان استقرار داشته باشند و اجازه تردد يا جابجايي بدون اخذ برگ تردد را ندارند و نیز بر اساس قانون حق حضور ،اقامت و اشتغال در سایر شهرستانهای ممنوعه استان (محلات،زرندیه،تفرش،آشتیان،کمیجان،خنداب،شازند و فراهان)را ندارند.
آل‌ياسين در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت مراجعه به سامانه نوبت‌دهي امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي جهت دريافت نوبت‌ مراجعه ابراز داشت: كليه اتباع افغاني داراي كارت آمايش 8 پس از اتصال به اينترنت در منزل، محل كار و يا كافي‌نت به سامانه اينترنتي ذكرشده مراجعه نموده و به سهولت ثبت‌نام مي‌نمايند، لازم به ذكر است سامانه به صورت خودكار يكي از دفاتر كفالت نزديك به شهرستان محل سكونت را تعيين، آدرس و تاريخ مراجعه را اعلام مي‌نمايد. اتباعي كه در اين راستا نسبت به نوبت‌گيري اقدام مي‌كنند، ملزم به معرفي خود در زمان مقرر به دفتر كفالت تعيين‌شده برای اخذ کارت آمایش 9 مي‌باشند.
وي بيان داشت: دفاتر كفالت در امور حاكميتي و اجرايي اتباع خارجي به هيچ وجه حق دخالت نداشته و صرفا بخش‌هاي تصدي‌گري، اموري كه از سوي كميسيون ساماندهي اتباع خارجي كشور به آنان تفويض مي‌شود را تحت ضوابط، نظارت دقيق و در مدت زمان معين براي آن دسته از اتباع خارجي كه مستقيما به آنان معرفي شوند را عهده‌دار خواهند بود.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مركزي با بيان اينكه فهرست امور اداري كه دفاتر كفالت، مجاز به ارائه آنها مي‌باشند در دفاتر نصب گردیده و همچنين شماره تلفن رسيدگي به شكايات نيز 3662003-0861 می باشد.وی گفت: در بدو مراجعه تبعه خارجي به دفتر كفالت، قراردادي در خصوص تفويض وكالت پيگيري امور اداري آن تبعه با دفتر كفالت منعقد مي‌گردد.
وي افزود: ادارات دولتي ذيربط در استان‌هايي كه موظف به اجراي طرح هستند، از پذيرش مستقيم اتباع افغانستاني براي امور اقامت و اشتغال و در آينده براي ساير امور%D


دسته بندی

معاون اداره کل روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه















    مطالب اختصاصی




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها