Portal_background_image

بيدار مغز در كارگاه تخصصي نقش تشريفات درروابط عمومي عنوان كرد: آئين تشريفات آبروي يك كشور است/ آموزش در اولويت برنامه هاي روابط عمومي قرار گيرد

بيدارمغز سخنران ومدرس تشريفات کاربردى بين الملل و استاد فن بيان در کارگاه تخصصی نقش تشریفات در روابط عمومی که به همت روابط عمومي استاندارى مرکزى و شرکت پتروشيمي شازند برگزار شد، گفت: تشریفات؛ تجملات نیست بلکه می تواند مایه آبروی کشور شده و منجر به انعقاد قراردادهای بزرگ و درآمدزا شود.

علي محمد بيدار مغز افزود: انسان ها هيچ برتري به يكديگر ندارند اما عاملي به نام تفكر متفاوت در انسان ها سبب عملكرد متفاوت و امتياز آن ها از يكديگر مي شود.

وي بيان كرد: افراد برخوردار از فكر متفاوت؛ با رعايت متانت ، ادب و ارتباطات مودبانه همواره از ارتباطات موثرتري برخوردارند و علم تشريفات وظيفه دارد با ارائه راهكارهاي به كارگيري روش هاي ارتباطات موثر ، به رغم برخي محدويت ها و موانع ، نتايج سودمندي را براي دستگاه هاي مختلف اجرايي حاصل كند.
وي بهره گيري از آموزش را سرلوحه كارها دانست و گفت: براي آنكه كارها كمتر دچار اشكال شود آموزش مي بايست در اولويت هاي برنامه اي فعاليت هاي مديران و كاركنان روابط عمومي ها قرار گيرد..
وي لازمه اجراي هر برنامه اي را داشتن تشريفات خاص مربوط به آن برنامه عنوان كرد و افزود: توجه به تشريفات اهميت دادن به شان و اعتبار خود و محل خدمت را نشان مي دهد.
بيدار مغز بيان كرد: با سلطه بر تشريفات؛ جايگاه خود و سازمان محل فعاليت را حفظ و استوار مي سازيد و به ياد داشته باشيد كه تشريفات اول، ميانه و آخر همه كارها است.
رئيس سابق تشريفات نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل متحد، برقراري ارتباطات دوستانه، صميمانه، ظريف و قاطع را لازمه داشتن يك تشريفات حساب شده و صحيح ذكر كرد و گفت: مديران روابط عمومي و تشريفات بدانند كه هر برنامه اي در سطح شهري، ملي و بين المللي نياز به اجراي برنامه هاي تشريفاتي دارد.
بيدار مغز افزود: اگر هدف ما اثرگذاري و خدمت سازنده است پس تشريفات در همه مراحل برنامه هاي هدف مند ضروري است و بايد از اجراي برنامه هاي دقيقه نودي اجتناب كرد و مسئوليت برنامه هاي باري به هر جهت را نپذيرفت.
وي بيان كرد: آداب تشريفات از آراستگي ظاهر تا رعايت كلام مودبانه را در برمي گيرد به همين سبب هرشخصي كه براي برنامه اي به كارگرفته مي شود مي بايست آموزش هاي مربوط به علم تشريفات را فراگرفته باشد.
وي در اين كارگاه تخصصي درباره نقش تعيين كننده و اثرگذار ارتباطات غير كلامي، آداب تشريفات برگزاري كنفرانس هاي خبري داخلي و بين المللي، پذيرايي ها و نحوه برپايي سمينارها و استقبال از مدعوين براي شركت كنندگان توضيحاتي ارائه كرد.
اين مدرس تشريفات كاربردي بين المللي كه متخصص طراحي و ارزيابي سخنراني ها، گردهماي ها، ديدارها و تورهاي ملي و بين المللي نيز هست، ادامه داد: ارتباطات انساني حيات ذهني و رواني انسان ها را شكل مي دهد و آداب معاشرت از قبيل دست دادن، خوردن، نوشيدن، آراستگي، خوشبويي، وقت شناسي و فن بيان از ويژگي هاي بارز مديران و كاركنان روابط عمومي ها است.
بيدارمغز ، نياز را اساس هرگونه ارتباطي دانست و گفت: در عصرحاضر مهارت خوب ارتباط برقراركردن كه نه يك نياز بلكه ضرورتي حياتي و اجتماعي است، اصلي اساسي مي باشد.
وي، احترام گذاشتن به مخاطب، هنر درست گوش كردن، هنر گپ و گفت، محاوره، آيين سخنراني، فن بيان، مهارت ارائه مطالب و آداب آن، ارتباط غيركلامي و نقش و سهم آن در مراودات ، آداب داني و خوش طبعي را از ديگر شاخصه هاي مهارتي برقراري ارتباط و لازمه توفيقات اجتماعي فعالان روابط عمومي ها ذكر كرد

***توانمندسازي روابط عمومي ها رويكرد شورای هماهنگی روابط عمومی هاست

مصطفی عرب دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان و مدير كل روابط عمومي استانداري  مركزي نيز گفت: تاكنون چهار دوره آموزشي با هدف توانمندسازي روابط عمومي هاي استان مركزي برگزار شده است.
مصطفي عرب افزود: در اين كارگاه تخصصي آموزشي يك روزه با عنوان نقش تشريفات در روابط عمومي ، مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي ادارات و دستگاه هاي اجرايي استان مركزي حضور يافته و در پايان براي آنها گواهينامه معتبرداده خواهد شد.
وي بيان كرد: رويكرد شوراي روابط عمومي هاي استان مركزي توانمندسازي مديران و كاركنان روابط عمومي ها است، از همين رو؛ بحث آموزش به صورت فصلي و يا يكي دو بار در سال از اولويت هاي برنامه اي اين شوراي سياستگذاري است.
عرب ، برقراري ارتباط دو سويه با رسانه هاي استان در مجموعه شوراي روابط عمومي ها را از ديگر راهبردهاي اين نهاد ذكر كرد

مدیر کل روابط عمومی استانداری از آمادگی برای برگزاری مجمع عمومی و  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز خبرداد.

رئيس روابط عمومي مجتمع پتروشيمي شازند هم گفت: اين شركت در ارزيابي وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان يكي از واحدهاي توليدي مطرح و در زمره يكصد شركت برتر كشور شناخته شده است.
حسن رجبي افزود: مجتمع پتروشيمي شازند از طرح هاي زيربنايي و مهم كشور است كه در راستاي سياست هاي كلي توسعه صنايع پتروشيمي و با اهداف تامين نياز داخلي كشور و صادرات ايجاد شده است. 
وي بيان كرد: طرح اين مجتمع در سال 1363 به تصويب رسيد و پس از طي مراحل طراحي، مهندسي و نصب، مرحله اول آن در سال 1372 در مدار توليد قرار گرفت.
وي اظهاركرد: به منظور بهبود مستمر و توليد بيشتر و متنوع تر، واحدهاي ديگر مجتمع تكميل و واحد اتوكسيلات به عنوان آخرين واحد مجتمع در سال 1382 راه اندازي شد و در مدار توليد قرار گرفت.
رئيس روابط عمومي مجتمع پتروشيمي شازند گفت: از سال 1379 همزمان با تكميل واحدها، طرح توسعه مجتمع با هدف افزايش ظرفيت واحدها به تصويب رسيد كه مرحله اول آن در مهرماه سال 1384 و عمليات اجرايي مرحله دوم در تابستان سال 1386 به انجام رسيد.
رجبي افزود: ظرفيت كامل توليد اين مجتمع پس از اجراي طرح توسعه، يك ميليون و 469 هزار تن انواع محصولات پتروشيمي در سال است.

شایان ذکر است کارگاه تخصصی نقش تشریفات در روابط عمومی که با حضورمديران و كاركنان روابط عمومي هاي ادارات و دستگاه هاي اجرايي استان مركزي برگزار شد از مصوبات نشست هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان بود که به همت دبیرخانه و روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند در محل این شرکت برگزار شد. 

گفتنی است نخستین کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان مدیر استان مرکزی در نوبت صبح  برای ۱۰۰ نفر از مدیران زن استان بمناسبت هفته زن در محل نیروگاه حرارتی شازند برگزار شد.


دسته بندی

معاون اداره کل روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه















    مطالب اختصاصی




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها