Portal_background_image

استاندار: سازمان ثبت احوال كشور طي دولت نهم و دهم متحول شده است

استاندار گفت: تحولات ایجاد شده در سازمان ثبت احوال کشور طی دولت نهم و دهم تحولاتی مثبت و ارزشمند است.

علی اکبر شعبانی‌فرد در جلسه شوراي هماهنگي ثبت احوال استان مركزي كه روز شنبه در سالن جلسات استانداري برگزار شد بیان کرد: یکی از اهدافی که در کشور به خوبی در حال محقق شدن است، این است که اسناد سه جلدی به شکل بسیار دقیق و قوی در حال سامان دهی هستند و زیرسازی بسیار مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: سازمان و ادارات ثبت احوال وظایف بسیار حساس و مهمی را انجام می دهند زیرا که آن ها ثبت وقایع از تولد تا مرگ و از ازدواج تا طلاق را بر عهده دارند که به لطف خدا با سرعتی بسیار خوب، در زمینه ثبت وقایع و سایر وظایف خود به خوبی عمل می کنند.

وی تصریح کرد: ثبت وقایع از کارهای مهمی است که باید به صورت روزمره انجام شود و سرعت بخشی به این مهم از ضروریات است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ثبت وقایع نشان از توسعه یافتگی کشور است گفت: ثبت کد پستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد در زمینه اعلام تغییر کد پستی از سوی مردم فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

شعبانی‌فرد گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر همکاری با ثبت احوال را به عمل آورده و برای ثبت تغییر نشانی دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات شهروندی صرفا خدمات خود را با کد پستی متقاضی ارائه دهند.

وی افزود: برای تحقق دولت الکترونیک دستگاه‌ها باید نسبت به کاربرد شماره ملی نسبت به شماره اختصاصی اقدام کنند.

محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: اقداماتی که در سازمان ثبت احوال انجام می گیرد، موجبات تحول در جامعه است.

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان های پرسابقه کشور محسوب می‌شود که بالغ بر 90 سال است که در حال ارائه خدمات گسترده به متقاضیان است.

این مقام مسوول عنوان کرد: ساختار سازمان ثبت احوال کشور به صورت حاکمیتی اداره می شود و در حال حاضر در حال سپری کردن مرحله نوین سازی اقدامات خود است.

ناظمی اردکانی اظهار کرد: سازمان و ادارت ثبت احوال به طور عمده سه فعالیت مهم و کلیدی را انجام می دهند که ثبت وقایع چهارگانه حیاتی، صدور اسناد هویتی برای همگان و تولید و نشر آمار جمعیتی را شامل می شود.

معاون وزیر کشور بیان کرد: برای ثبت وقایع چهارگانه حیاتی باید بتوان اطلاعات را در این زمینه به روز کرد، همچنین باید در آینده نزدیک ثبت ازدواج و طلاق به صورت مکانیزه صورت گیرد تا در این زمینه نیز آمار و اطلاعات قوی نیز در دست باشد.

این مقام مسوول عنوان کرد: آن چه در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است ثبت و تغییر کد پستی است که در این زمینه باید فرهنگ سازی درست انجام شود تا افراد به محض تغییر دادن نشانی محل سکونت خود، نشانی دقیق خود را برای تعویض کد پستی اعلام کنند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: همچنین صدور کارت های ملی هوشمند گامی مثبت و موثر در جهت اطلاع رسانی و شناسایی افراد به صورت حقیقی و حقوقی است به گونه ای که افراد توسط شماره کارت ملی خود شناسایی می شوند.
 


دسته بندی

معاون اداره کل روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه















    مطالب اختصاصی




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها