Portal_background_image

استاندار: ثبت احوال در توسعه کشور نقش مهمی دارد

استاندار گفت: ثبت احوال در توسعه کشور و تصمیم سازی مدیران ارشد کشور نقش مهمی دارد.

 ˈعلی اکبر شعبانی فردˈ روز یکشنبه در دومین نشست اعضای شورای ثبت احوال استان مرکزی در اراک افزود: آمار ثبت احوال در زمینه ولادت، فوت و مهاجرت از شاخص های مهم برای تصمیم سازی محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: آمار برای تصیم سازی در زمینه مالیات، یارانه ها، سوخت و انرژی، غذا و تامین مکان های آموزشی و درمانی بسیار مهم و حیاتی است .

استاندار  بیان کرد: همکاری همه جانبه مردم و مدیران دستگاه های دولتی با سازمان ثبت احوال ضروری است زیرا موجب برنامه ریزی دقیق می شود.

شعبانی فرد اظهار کرد: آمار دقیق و صحیح موحب برنامه ریزی دقیق می شود بنابراین سازمان ثبت احوال در این زمینه نقش برجسته و کلیدی دارد.

وی، با تاکید بر اجرای مفاد بخشنامه معاون اول رییس جمهوری مبنی بر استفاده از کارت ملی و کدپستی مندرج در این کارت در ارائه خدمات به قشرهای مختلف مردم یادآور شد: جابه جایی افراد باید در سریع ترین زمان به ثبت احوال اعلام شود.

استاندار خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال باید به روز حرکت کرده و در زمینه توسعه نرم افزاری و سخت افزاری برای افزایش رضایت مندی مردم بیش از پیش تلاش کند.

شعبانی فرد اظهار کرد: رضایت مندی مردم اصل عملکرد نظام حکومت اسلامی است بنابراین دستگاه ها در زمینه تکریم ارباب رجوع باید همه توان خود را به کار گیرند.

وی، با تقدیر از عملکرد اداره کل ثبت احوال استان مرکزی در راه اندازی نمایندگی در بیمارستان ها، آرامستان ها( بهشت زهرا) و دیگر مراکز افزود: کسب رتبه برتر توسط این اداره کل در کشور، بیانگر فعالیت های سازنده و رضایت مندی مردم است.

استاندار اضافه کرد: همچنین سازمان ثبت احوال باید در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و حفاظت از آرشیو الکترونیکی و سوابق سجلی برنامه ریزی های لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

شعبانی فرد یادآور شد: اطلاعات و سوابق سجلی و هویتی مردم از موضوع های مهم و استراتژیک است که باید به خوبی در همه مواقع از آن حفاظت کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز گفت: همکاری دادگستری، دادستانی، نیروی انتظامی و پزشک قانونی با ثبت احوال در جمع آوری اطلاعات وضعیت افراد ضروری است.

ˈابوالقاسم نصراللهیˈ افزود: ادارات به لحاظ سخت و نرم افزاری به برکت انقلاب اسلامی متحول شده اند که این مهم موجب افزایش خدمات و رضایت مندی مردم شده است.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی از وظایف سازمان ها به مردم، اصلی اساسی است که در این زمینه صدا و سیما باید برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی نیزگفت: ثبت احوال 29 شهریور 1304 با صدور اولین شناسنامه برای ˈعلی اکبر خان طهماسبیˈ در این استان آغاز به کار کرد.

ˈمهدی چقاییˈ افزود: هم اکنون این اداره کل 13 اداره و پنج نمایندگی در شهرها و بخش های مختلف استان مرکزی دارد و تا کنون سه میلیون و 500 هزار سند هویتی از مردم استان را به صورت الکترونیکی آرشیو کرده است.

وی، صدور شناسنامه مکانیزه و ایجاد اتوماسیون اداری و رصد دقیق مهاجرت را از دیگر فعالیت های اداره کل ثبت احوال استان مرکزی برشمرد و بیان کرد: رود رسیدگی به تغییر نام افراد به این اداره تفویض و تا کنون 337 پرونده در این خصوص بررسی شده است.

چقایی اظهار کرد: مردم استان مرکزی می توانند برای انجام تغییرات کدپستی مندرج در کارت ملی به سایت اینترنتی این اداره کل مراجعه کرده و نتیجه را به وسیله پست در منزل دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: کارت های ملی فعلی بر اساس تصویب هیات وزیران تا پایان سال 92 اعتبار دارند اما کارت های ملی هوشمند از سال آینده برای افراد صادر خواهند شد.

بررسی نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری ادارات و نمایندگی های ثبت احوال در شهرها و بخش ها، تامین اعتبار مورد نیاز و پوشش کامل ثبت ولادت ها و فوتی ها با همکاری دهیاری ها و شورای های اسلامی روستاها و حضور فرماندار در نشست های شورای ثبت احوال در شهرستان ها از محورهای مطرح شده در نشست شورای ثبت احوال استان مرکزی بود.


دسته بندی

معاون اداره کل روابط عمومی


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     

     
     

    مطالب ویژه















    مطالب اختصاصی




    آخرین اخبار دفاتر استانداری

    آخرین اخبار بخشداری ها